Niet welkom bij voetbalclub van Brugge

GGF en GROEN vzw steunen groene gordel Loppem & Ommeland

Club Brugge wenst niet in te gaan op het verzoek van de betrokken bewoners en actiegroepen tot stille aanwezigheid in het stadhuis van Brugge, op 11 januari 2007. Wij hadden verzocht om de persconferentie als waarnemer te mogen bijwonen. Club Brugge liet weten dat zij daar niet wensen op in te gaan. De bijéénkomst binnen is een privé-gebeuren waarop wij zeker geweerd zullen worden. Jammer dat deze voetbalgigant op die manier een owngoal scoort.

Wij blijven opkomen voor het strategisch behoud van de groene gordel als open ruim-te, waterbuffer, groene long, leefbaar landschap van landbouwgrond, natuur en bos.
En dit omwille van het welzijn van de mensen van Loppem & Ommeland.

Opnieuw (zie reeds lezersbrief Brugs Handelsblad op site ) nodigen wij de politieke bestuur-
ders uit om ons niet langer als kiesvee, maar als volwaardige partners te beschouwen. Burgers en burgeressen zijn een essentieel onderdeel van de stad en de gemeente en hen niet maximaal betrekken bij het bestuur is doodzonde en verspilling van menselijk kapitaal.

Laat ons het positieve 'thuis in de stad' verhaal eindelijk samen waar maken in 2007. En dit zonder het ommeland en de bossen van Brugge uit handen te geven voor de megalomane plannen van kapitaalgroepen. Ook kapitaal dient duurzaam geïnvesteerd te worden.

De twee actiegroepen GGF en Groen Vzw sluiten zich aan bij de persconferentie van Witte Pion en zullen samen reageren op een persmoment op 20 januari. Uitnodiging en plaats volgen later.

Peter Theunynck, voorzitter Groene Gordel Front in Brugge en Ommeland,  0486/737220
Luc Vanneste, secretaris GGF & medewoordvoerder Hanzestadcoalitie, 050/390957
Erik Ver Eecke, voorzitter Groen vzw, 050/311562
Jozef De Coster, erevoorzitter Groene Gordel Front ( GGF )