Bosbeweging Brugge bruist bijzonder Hanze

Persbericht  week van het bos in Brugge 5.10.06
- omdat Bos uit Vlaanderen verdwijnt : om de 36 dagen 1 Lappersfort van 18 ha -

Bosbeweging in Brugge bruist
Velerlei zijn de activiteiten van de week van het bos in Brugge. Bos-minister Peeters gaf een schot voor de boeg met de halve opening van het Lappersfort. De bosdichters en bosdichteressen van de Lappersfort Poets Society vereeuwigden hun stem van brood en bossen in een dichtbundel. Het Groene Gordel Front als actief lid van het VBV-bossennetwerk www.vbv.be/netwerk stelde zes vragen aan alle Brugse politici en partijen van goede wil.
De verwerking leest U in 3 bijlages ( Excel technische fiche, pers VBV, antwoorden per Brugse partij )
op onze site www.ggf.be bij persberichten

Ceci n'est pas un bois : bosdebat opent geesten en harten
Het Groene Gordel Front stelt met genoegen vast dat het (zonevreemde) bosdebat beweegt en stilaan verder rijpt
in de geesten. De volgende Brugse legislatuur zou knopen ipv. bossen kunnen doorhakken...Waarom maken
we niet van het Lappersfort het Bombardier-bos en van hun leegstaande kavels een kantoor&loodsen voor Fabricom ? 'Gebrek aan huurders legt werken van het kantoorgebouw aan de achterkant van het NMBS-
station in Brugge stil...( Het Nieuwsblad, 6 sept. 2006 )' Waarom kan Fabricom daar niet huren/bouwen
en zo de overheid en de NMBS uit het slop halen ? Dan kan het Lappersfort helemaal als groene long
en wandelbos integraal gered worden ! 'Ceci n'est pas un bois...' of hoe in Brugge dezer dagen ab-
surd surrealisme de kop op steekt...  Onze bos-stijl is meer het magisch realisme : muzes/
maria/vrouwe bij hut bos...Ons B-plan blijft on line op www.ggf.be en wij staan open voor
dialoog en actie. We blijven hoopvol wachten op de komst van Joachim Stiller.

Lees dichter(s) bij hut bos...
De bestelpagina voor de dichtbundel 'stem van brood en bossen' is eindelijk online en wel op dit adres:
http://www.regiobrugge.be/lpsbundel.php en tevens te koop in de boekhandels de Reyghere ( markt en
St. Kruis ) en De Meester ( Dijver )

Elke zondag 1OU30 wandeling in Lappersfort=bos
Vanaf nu elke zondag om 10u30 wandeling in Lappersfort met een GGF-bosgids ( tweede ingang einde Vaartdijkstraat, op 500 meter van de zondagsmarkt aan Ten Briele ).

PS. op http://www.sabineluypaert.com/bekijk.asp?type=f&id=605&c=20 zie je een fotoreportage van de voor-
stelling van de dichtbundel 'stem van brood en bossen' van de Lappersfort Poets Society. Op www.ggf.be
( foto's ) zie je sfeerbeelden van 1.10 , eerste vrije start van de week van het bos in het Lapperfort=bos.

Stef Boogaerts, voorzitter Groene Gordel Front in Brugge en Ommeland, 0497/537992 *
Rik De Vreese, Beleidsmedewerker Vereniging voor Bos in Vlaanderen vzw (VBV), 0485/360078 & 09/2649055 * Luc Vanneste, secretaris GGF & mede-woordvoerder Hanzestadcoalitie voor een duurzame en dierbare stad, 050/390957 * Peter Theu-
nynck, woordvoerder Lappersfort Poets Society, 0486/737220

LAPPERSFORTMUSEUM http://ggf.regiobrugge.be  Opdat het hart van de schildpad nooit ophoudt met slaan....